21 Kasım 2009 Cumartesi

-2

sahilde uzun uzun denize bakıyordum. sonra iki tane liseli kız bana uzaktan el salladılar. denizin üzerindeydiler. amma altlarında bi platform, arkalarında da duvar vardı. okul üniforması giymişti ikisi de. haydi, dediler, gel buraya. sonra yüzmeye başladılar denizde. ben de katıldım onlara. çok eğlenceliydi. gülüyorduk sürekli ve bana durmadan bir şeyler anlatıyorlardı. birlikte uzaktaki gemiye kadar yüzdük. gemiden biri elimi tuttu ve yukarı çıkmama yardım etti. sonra dolaşmaya başladım gemide.arka tarafta balık tutuyorlardı. ben daha önce hiç balık tutmamıştım. bu arada ileride bi tane balıkçı teknesi, içinde de ellerinde ağlarla orta yaşlı balıkçılar vardı. diğerleri balık tutarken laf atıyorlar, gülüyorlardı. cesaretimi toparlayıp, ben de balık tutmak istediğimi söyledim. hiç tereddütsüz verdiler oltayı bana. o an aklımdan muzip bir şekilde, hani filmlerde falan olur ya ilk seferimde devasa bi balık tutarmışım diye geçerken gülümsüyordum ki aklıma gelen başıma geldi. oltama bir balina takılmıştı. teknedeki balıkçılar hayret içindeydi. yanımdakiler de öyle. herkes çok heyecanlanmıştı. bense var gücümle çekmeye çalışıyordum balinayı. sonra balıkçı amcalardan biri, boşuna uğraşma, gücün yetmez, dedi. ben de bıraktım oltayı. balina gitti. oltayı geri çektiğimde balinaya yem olan başka daha küçük bi balık vardı. biraz iğrendim ondan. sonra da bırakıp geminin üst katına çıktım. hafiften hava kararmıştı. ne zaman geri döneceğimizi merak ediyordum. sonra genç bi adam geldi ve, geminin izin sırası var en az beş saat burada bekleyeceğiz, dedi. biraz canım sıkıldı bu duruma. kalabalıktık. insanların keyfi yerindeydi. sohbet edip, gülüyorlardı. bense sadece dönmek istiyordum. bi ara telefonum çaldı. arayan kimdi hatırlamıyorum. sonra üst kattaki kapalı bölüme gittim. burada orta yaşlı bi öğretmen kadın vardı. beni kenara çekti azarladı. nedenini de hatırlamıyorum. sonra güney geldi. az önce bana bağıran kadın o kadar sakin ve sevimliydi ki inanamadım aynı kişi olduğuna. güneye bi kaç tavsiye verdi, göz kırptı. iyice içim sıkılmaya başlamıştı. genç adam geri geldi. hadi bakalım iniyoruz gemiden şaka yaptım az önce, dedi. saat daha gece 12yi gösteriyordu.

1 yorum:

  1. okurken rüyalarının içine düşüyorum...narkozun yarattığı etkiyi yaratıyor bir nevi. çok güzel beren, okuması çok keyifli. go on görl go oon:)

    YanıtlaSil